Tohle jsem si říkal, když jsem kupoval tohle auto. Třetí lev v naší rodině. Požadavky byly prosté. Jelikož jsem už starší pán a nepotřebuji s vozem nijak sportovat, naopak, když jedeme na vystoupení — jsme členy divadelně šermířské skupiny Menhir, vlečeme s sebou spousty rekvizit, kostýmů a zbraní, hleděl jsem tedy pořídit vůz s dostatečnou přepravní kapacitou.
Požadavky na motor byly — aspoň v naší rodině — poměrně nezvyklé. Vůbec poprvé jsme už při výběru preferovali diesel. Původní plán byl některá z minidodávek, jako je Citroen Berlingo. Bohužel vyhlédnuté Berlingo nebylo v úplně nejlepším stavu, a nebyl čas hledat jiné. Během několika dnů jsme se měli stěhovat a bez auta to nešlo. A tak chodil pešek okolo a vybíral nahonem něco jiného, co by splňovalo požadavky. Když ne malou dodávku, aspoň rodinné kombi. Byl tam Passat, nebyl starý, ale měl najeto skoro půl miliónu, byla tam AudiA4, neměla moc najeto, ale byla stará dvacet let. A tak různě. Všechno mělo svá pro, ale i proti.…
A pak jsem narazil na něj. Peugeot 307 2,0 HDI. Neměl najeto strašně moc, ale málo taky ne. Nebyl nejmladší, ale ani dědeček. Byl ve slušném stavu a za slušnou cenu. Tak rozhodnutí padlo na něj. A tak jsem si pořídil silný auto 🙂 On totiž zdárně klame tělem. Objemu jsem se nebál, celkem vím, že diesely bývají slabší, než srovnatelně objemné benzinové motory. Dvoulitr jsem tak nepovažoval za nijak předimenzovaný, ostatně, vychvalovaným Octaviím v naftě do dvou litru moc nechybí. Auto má prázdné jeden a půl tuny, naložené kolem dvou a 100 koňských sil mi nepřišlo jako nic brutálního. Také v provozu není. Co ale dělá z třistasedmy silné auto je kroutící moment a schopnost akcelerace. Byť občas s patřičnými kouřovými efekty.
A tak už půl roku jezdíme s Peugeotem, což je myslím dost na to, abych příště napsal pořádnou recenzi.